Doelgroep & positionering
Effectief, Efficiënt & Slim communiceren
Je doelgroep bereiken. Hoe doe je dat? Nou… om te beginnen, door je doelgroep te kennen. En door te weten wie je zelf bent. Waar je goed in bent. Wat jouw toegevoegde waarde is voor je klant. Klinkt als een schot voor open doel. Maar geloof ons, dat is voor veel ondernemers lang niet zo logisch als het zou moeten zijn.
Heb je helder wie je bent, wat je boodschap is en wie tot jouw doelgroep behoort? Pas dan kun je effectief, efficiënt én slim communiceren, zonder dat je daar een oneindig budget tegenaan hoeft te gooien.
Definieer bestaande & nieuwe doelgroepen
Het bepalen van je doelgroep hoeft al lang niet meer uitsluitend op onderbuikgevoel. Het slim verzamelen en interpreteren van data geeft je de feitelijk onderbouwde informatie en antwoorden die je nodig hebt. Ingewikkeld? Niet voor onze ervaren data analisten. Voor je het weet heb je niet alleen inzicht in je bestaande doelgroep, maar helpen we je ook met het definiëren en targetten van geheel nieuwe doelgroepen.
Liever een kortere looptijd
Ruud Weekers, Online strateeg / Klantverantwoordelijke
Als ik moest kiezen tussen een kortere looptijd of minder budget voor mijn volgende campagne, dan kies ik absoluut een kortere looptijd. Liever kort en effectief, dan lang en niet de gewenste groep bereiken. En dan gaat het echt niet om enorme bedragen. 20 in plaats van 5 euro per dag zorgt voor aanzienlijk meer zichtbaarheid en dus voor meer leads. Bovendien zie ik een advertentiebudget niet als kosten, maar als de start van je opbrengsten.